Seuraavia tilaus- ja toimitusehtoja sovelletaan Lankalinja Ay:n (Y-tunnus 2024698-0) ja sen kuluttaja-asiakkaiden välisessä suhteessa internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa.

Toimitusmaksut ja -ehdot ovat voimassa Suomen mantereelle ja Ahvenanmaalle lähetettäessä.

Yleistä

Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Ahvenanmaalle lähetettäessä myynti on verotonta (rekisteröitynyt ja sisäänkirjautunut ahvenanmaalainen asiakas näkee verottomat hinnat suoraan tuotteissa, muutoin vero vähennetään hinnoista kassalla).
 
Huomioithan, että vaikka pyrimme toimittamaan saman värjäyserän lankoja, se ei valitettavasti aina ole mahdollista, varsinkin loppuunmyynnin aikana kun tuotteet ovat viimeisiä kappaleita.

Tilaus ja tilausvahvistus

Voit tehdä tilauksen verkkokaupan kautta tai sähköpostitse: info@lankalinja.fi
Tilatessasi sähköpostitse mainitse:

  • haluamasi tuotteet, väri/koko ja määrä
  • nimesi, osoitteesi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi
  • toivomasi toimitustapa ja -paikka

Maksutapa sähköpostitilauksissa on aina ennakkomaksu Lankalinjan pankkitilille. Lähetämme tilausvahvistuksen yhteydessä tiedot maksua varten.

Lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostin välityksellä arkipäivisin 24 tunnin kuluessa. Tilatessasi verkkokaupan kautta tilausvahvistus lähetetään automaattisesti. Mikäli tilausvahvistusta ei ole tullut vuorokauden sisällä, ota uudelleen yhteyttä siltä varalta, että tilauksesi ei olisi tullutkaan perille. Huom! Tilausvahvistus voidaan lähettää vain, jos olet antanut toimivan sähköpostiosoitteen.

Maksutavat

Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Pankki- ja korttimaksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla vastaanottajana näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle.

Verifone Finland Oy
Vantaankoskentie 14
01670 Vantaa
Asiakaspalvelu kuluttajille, puh. 020 753 5192, kuluttaja@verifone.fi
www.verifone.fi

Lahjakortti
 
Mikäli sinulla on lahjakortti, jonka haluat käyttää maksuna tilauksessasi, anna lahjakortissa näkyvä koodi joko ostoskorissa tai tilausta tehdessäsi Maksu- ja toimitustavan valintasivulla Kuponkikoodi-kohtaan ja paina Lunasta-nappia.

Toimitusmaksut ja –ajat

Toimituskulut:
  
Matkahuolto XXS-paketti (puikoille, lehdille ja pienille tarvikkeille)4,50 €
Matkahuolto (alle 10 kg)7,50 €
Matkahuolto (10-20 kg)10,00 €
Postipaketti Ahvenanmaalle (alle 10 kg)8,50 €

Emme toimita posti- tai bussiennakolla!

Ilmainen toimitus:
Yli 100 €:n tilaukset toimitetaan ilman kuluja.

Toimitusajat:

Verkkokaupassa tehdyt ja maksetut tilaukset käsittelemme ja lähetämme yleensä 48 tunnin sisällä. Sähköpostitse tehdyt tilaukset käsittelemme ja lähetämme yleensä 48 tunnin sisällä siitä, kun tilauksen maksu näkyy tilillämme. Kuljetusyhtiön kuljetusajat vaihtelevat yhdestä muutamaan työpäivään.

Palautus ja vaihto (vain kuluttaja-asiakkaat)

Kuluttajana sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen kotonasi samalla tavalla kuin voisit tutustua siihen kaupassa, mutta et voi ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa kauppa neljäntoista (14) päivän kuluessa toimituksesta. Palautettavan tuotteen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Tuotteen on oltava käyttämätön, alkuperäispakkauksessaan ja mahdolliset tuotemerkit ja vyötteet yhä kiinnitettyinä ja ehjinä. Palauttaminen on sinulle maksutonta, kun noudatat alla olevia ohjeita.
 
Ilmoita palautuksesta sähköpostitse info@lankalinja.fi ja tarkista, että saat vastauksen viestiisi vuorokauden sisällä, koska muuten ilmoitus ei ole tullut meille perille. Ilmoitus on tehtävä 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Kerro ilmoituksessasi tilausnumero, yhteystietosi ja mitkä tuotteet haluat palauttaa vai palautatko koko tilauksen. Lähetämme sinulle sähköpostiisi vastauksena pakettikortin ja/tai palautuskoodin, joilla voit palauttaa paketin maksutta.
 
Laita palautukseen mukaan kopio Lankalinja Ay:n kuitista. Palautus on tehtävä 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.
 
Pakkaa tuote/tuotteet hyvin joko alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan puhtaaseen, ehjään ja kuljetuksen kestävään pakkaukseen. Varsinkin ohuiden puikkojen yms. kohdalla varmista, että ne eivät pääse katkeamaan kuljetuksessa. Jos palauttamasi tuote/tuotteet saapuvat meille puutteellisen pakkaamisen takia vahingoittuneina, emme voi hyvittää niitä sinulle.
 
Kun palautus on saapunut meille, lähetämme sinulle sähköpostitse vahvistuksen sen vastaanottamisesta. Hyvitämme palauttamiesi tuotteiden summan sekä mahdolliset toimituskulut maksupalveluntarjoajan (Verifone) kautta käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus on alunperin maksettu. Jos palautat koko tilauksen, hyvitämme toimituskulut kokonaan. Jos palautat vain osan tilaamistasi tuotteista, emme hyvitä toimituskuluja edes osittain. Huomaa myös, että kaikki tuotteet, jotka haluat palauttaa, on palautettava yhdellä kertaa ja yhdessä pakkauksessa. Jos palautat ensin vain osan tuotteista ja myöhemmin haluatkin palauttaa vielä lisää, toinen palautus sinun on tehtävä omalla kustannuksellasi.
 
Tuotteiden palauttaminen on sinulle siis maksutonta, kun
 – olet kuluttaja-asiakas
 – ilmoitat meille palautuksesta etukäteen, 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta
 – palautat tuotteen/tuotteet 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä
 – pakkaat palautettavan tuotteen/tuotteet huolellisesti, niin että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa puutteellisen pakkauksen takia
 
Huomaathan, että lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole palauttamista! Palautuksesta on tehtävä aina ilmoitus etukäteen, ks. ohjeet yllä. Mikäli lähetys palautuu meille noutamattomana, veloitamme palautumisesta aiheutuneet toimituskulut sinulta. Vaikka olisit ilmoittanut peruvasi tilauksen/palauttavasi tuotteet, sinun on silti noudettava lähetys, otettava meihin yhteyttä ja palautettava se näiden ohjeiden mukaisesti. Jos et noudata palautusohjeita ja jätät lähetyksen noutamatta, veloitamme lähetyksen palautumisesta aiheutuneet toimituskulut sinulta vaikka olisitkin ilmoittanut tilauksen perumisesta/palauttamisesta.
 
Mikäli haluat vaihtaa tuotteet, palauttaminen on sinulle maksutonta, mutta uudesta lähetyksestä veloitamme uudet toimituskulut hinnastomme mukaisesti. Lähetämme korvaavan tuotteen/tuotteet vasta sitten, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi.

Reklamaatio

Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, ilmoita virheestä Lankalinjalle välittömästi osoitteeseen info@lankalinja.fi. Virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote. Jos tämä ei ole mahdollista, kyseeseen voi tulla hinnan alennus tai kaupan purku.

KnitPro-tuotteiden takuu: KnitPro antaa tuotteilleen kolmen vuoden takuun, joka kattaa valmistusviat kuten esim. vaihtopäiden kierteiden toimimattomuuden, lohkeamat puikossa tms. Selkeästi poikki katkenneita puikkoja/koukkuja tai puikkokoon ilmaisevan painatuksen haalistumista takuu ei korvaa. Puikkoseteistä korvataan vain viallinen puikko, ei koko settiä. Ohuimmissa puikoissa on setissä valmiiksi mukana varapuikkona kuudes puikko, joten jos kuuden puikon setistä yksi puikko on viallinen, sitä ei korvata.

Korvaamme vain Lankalinjasta ostetut KnitPro-tuotteet, joten säilytä tilausvahvistus/kuitti takuuta varten. Korvaamme ainoastaan viallisen tuotteen, emme vaihdosta syntyviä toimituskuluja. Jos haluat vaihtaa viallisen tuotteen, varmistu että vika kuuluu takuun piiriin (kysy meiltä sähköpostitse) ja lähetä tuote meille kuitin sekä postimerkillä varustetun palautuskuoren kanssa. Suosittelemme vahvasti, että palautuskuori on ns. pahvikuori, jotta se suojaa uutta puikkoa katkeamiselta. Mikäli korvaava uusi puikko vaurioituu postissa sen takia, että lähettämäsi palautuskuori ei suojannut sitä tarpeeksi, emme lähetä enää uuttaa puikkoa. Varmista myös, että postimerkin arvo palautuskuoressa on tarpeeksi suuri.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Vaihtoehtoisesti kuluttaja voi käyttää Euroopan komission ODR-foorumia (http://ec.europa.eu/odr) saadakseen asiansa käsittelyyn siihen soveltuvassa riidanratkaisuelimessä. ODR-foorumissa käytettävä Lankalinja Ay:n sähköpostiosoite on info@lankalinja.fi. Silloin kun kyse on suomalaisen verkkokaupan ja suomalaisen kuluttajan välisestä erimielisyydestä, kuluttajan kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa yhteyttä yllä mainittuun maistraattien kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.