Seuraavia tilaus- ja toimitusehtoja sovelletaan Lankalinja Ay:n (Y-tunnus 2024698-0) ja sen kuluttaja-asiakkaiden välisessä suhteessa internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa.

Toimitusmaksut ja -ehdot ovat voimassa Suomen mantereelle lähetettäessä. Jos haluat tehdä tilauksen Ahvenanmaalle tai ulkomaille, ota yhteyttä info@lankalinja.fi.
 
 
Yleistä
 
Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Tilataksesi tuotteita, sinun tulee olla 18 vuotta täyttänyt (alle 18 vuotiaalla huoltajan puhelimessa antama suostumus). Muut yhteydenotot ja tiedustelut mieluiten sähköpostilla: info@lankalinja.fi
 
Huomioithan, että vaikka pyrimme toimittamaan saman värjäyserän lankoja, se ei valitettavasti aina ole mahdollista.
 
 
Tilaus ja tilausvahvistus
 
Voit tehdä tilauksen verkkokaupan ostoskorin kautta tai sähköpostitse: info@lankalinja.fi
Tilatessasi sähköpostitse mainitse:

  • haluamasi tuotteet, väri/koko ja määrä
  • nimesi, osoitteesi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi
  • toivomasi toimitus- ja maksutapa
    • jos valitset Lähellä-paketin, tarkista noutopisteet tästä ja kerro sähköpostissasi valitsemasi noutopiste


Lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostin välityksellä arkipäivisin 24 tunnin kuluessa. Tilatessasi verkkokaupan kautta tilausvahvistus lähetetään automaattisesti sähköpostitse. Mikäli tilausvahvistusta ei ole tullut vuorokauden sisällä, ota uudelleen yhteyttä siltä varalta, että tilauksesi ei olisi tullutkaan perille. Huom! Tilausvahvistus voidaan lähettää vain, jos olet antanut toimivan sähköpostiosoitteen.
 
 
Maksutavat
 
Verkkopankki- ja korttimaksut
 
Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Pankki- ja korttimaksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla vastaanottajana näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle.

Verifone Finland Oy
Vantaankoskentie 14
01670 Vantaa
Asiakaspalvelu: 0600 01 02 03
www.verifone.fi
 
Collector Lasku/Osamaksu kuuttajalle

Lasku:
Kun valitset ostoksesi maksutavaksi Collector Lasku/Osamaksun, saat automaattisesti vähintään 30, ja jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Laskusta peritään vain 2,95 €:n laskutuspalkkio.

Collector lähettää laskun kotiisi noin kaksi viikkoa ennen sen eräpäivää ja se erääntyy maksettavaksi aina ostokuukautta seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. Laskun eräännyttyä voit maksaa sen koko summan kerralla pois tai halutessasi jakaa maksun pienempiin 1-36 kk maksueriin maksamalla vähintään laskuun merkityn kuukauden vähimmäissumman, jolloin osamaksu käynnistyy automaattisesti ilman muita toimenpiteitä. Halutessasi voit maksaa milloin tahansa koko velkasumman kuluitta pois ilman eri ilmoitusta.

Kun valitset maksutavaksi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet hyvissä ajoin kotiin ennen niiden maksamista ja sinulla on reilusti aikaa hoitaa mahdolliset vaihdot ja palautukset ilman, että laskusi erääntyy kesken kaiken.

Osamaksu:
Osamaksulle siirtyneistä maksusopimuksista peritään 1,6%:n kuukausikorko jäljellä olevalle pääomalle joka vastaa 19,2% nimellistä vuosikorkoa, sekä laskutuspalkkio 2,95 € /kk.

Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6%:n kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Teemme luottotietotarkastuksen tilauksen yhteydessä ja tunnistamme ostajan turvallisesti omilla pankkitunnuksillasi. Laskuun ostamiseen vaaditaan moitteettomat luottotiedot sekä
20 vuoden ikä. Collector Lasku/Osamaksulla maksetut tuotteet voidaan toimittaa määräämääsi osoitteeseen, mutta lasku lähetetään aina väestörekisteriin merkittyyn vakituiseen
kotiosoitteeseesi. Tarjoamme palvelun yhteistyössä Collector Commercen kanssa, joka on Collector Bank Ab:n laskupalvelu.
 
PayPal
 
PayPal on maksupalvelu, jonka kautta voit maksaa kortilla tai PayPal-tilisi saldolla. Sinulla ei tarvitse olla PayPal-tiliä voidaksesi maksaa kortilla. Kun käytät maksutapana PayPalia, saamme tiedon maksusta heti ja lähetämme tuotteet 1-3 arkipäivän kuluessa.
 
Lahjakortti
 
Mikäli sinulla on lahjakortti, jonka haluat käyttää maksuna tilauksessasi, anna lahjakortissa näkyvä koodi joko ostoskorissa tai tilausta tehdessäsi Maksu- ja toimitustavan valintasivulla Kuponkikoodi-kohtaan ja paina Lunasta-nappia.
 
 
Toimitusmaksut ja –ajat

Huom! Jos tilaat ennakkotilattavien tuotteiden kanssa samalla tilauksella muita tuotteita, toimitamme ne kaikki samalla kertaa sitten kun kaikki tuotteet ovat saapuneet varastoomme.

Jos valitset toimitustavaksi kirjeen, lähetämme tilauksen tavallisena tai maksikirjeenä riippuen lähetyksen koosta. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun kirje on lähetetty meiltä. Kirje jaetaan kotiosoitteeseesi, mutta jos se ei mahdu postiluukusta/-laatikkoon, se viedään postitoimipaikkaan, josta voit noutaa sen myöhemmin. Jos valitset toimitustavaksi Lähellä-paketin tai Bussipaketin, saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun paketti on lähetetty meiltä. Sähköpostista löydät paketin seurantatunnuksen, jonka avulla voit seurata paketin kulkua.
 
Toimituskulut:
  

Lähellä-paketti, Matkahuolto (max 20 kg)
7,50 €
Bussipaketti, Matkahuolto (max 20 kg)
7,50 €
Kirje/maksikirje
2. luokka
1. luokka
max. 45 g
2,50 €
3,30 €
max. 100 g
5,00 €
7,00 €
max. 200 g
6,50 €
9,00 €
max. 425 g
8,00 €
11,50 €


Lahjakorttien toimitusmaksu on 1,00 € (2. luokan kirjeenä) tilattaessa erikseen. Muun tilauksen yhteydessä lahjakortin lähetys on ilmainen.
 
Emme toimita kirjeitä ja paketteja posti- tai bussiennakolla!
 
Ilmainen toimitus:
Yli 100 €:n tilaukset toimitetaan ilman kuluja Lähellä-pakettina tai Bussipakettina. Tämä ei koske erikoistilauksia.
 
Toimitusajat:
 
Kun maksat tilauksen verkkopankissa, kortilla, Collectorilla tai PayPalin tarjoamilla maksutavoilla, lähetämme tilauksesi usein jo samana tai seuraavana arkipäivänä. Jos olet poikkeuksellisesti saanut meiltä ennakkolaskun (esim. puhelin- tai sähköpostitilauksissa), lähetämme tilauksesi yleensä samana tai seuraavana päivänä siitä, kun maksusi näkyy tilillämme. Maksun siirtymisen viive on yleensä 1-2 pankkipäivää.
 
Nouto varastosta:
 
Jos valitset toimitustavaksi noudon varastostamme, kirjoita tilauksen lisätietoihin milloin haluaisit tulla noutamaan tilauksen (päivämäärä ja esim. kellonaikahaarukka). Lähetämme sinulle sähköpostitse ilmoituksen kun tilaus on noudettavissa ja vahvistamme noutoajankohdan, tai jos haluamasi ajankohta ei jostain syystä meille sovi, ehdotamme uutta aikaa.
 
Kun maksat tilauksen verkkopankissa, kortilla, Collectorilla tai PayPalin tarjoamilla maksutavoilla, tilaus on usein noudettavissa samana päivänä. Lähetämme kuitenkin aina sähköpostitse vahvistuksen, kun tilaus on noudettavissa, joten odotathan sitä ja vahvistustamme noutoajankohdasta ennen kuin tulet noutamaan. Jos olet poikkeuksellisesti saanut meiltä ennakkolaskun (esim. puhelin- tai sähköpostitilauksissa), tilauksesi on noudettavissa vasta sitten, kun maksusi näkyy tilillämme. Maksun siirtymisen viive on yleensä 1-2 pankkipäivää. Lähetämme aina erillisen vahvistuksen, kun tilaus on noudettavissa.


Erikoistilaus
 
Pyynnöstäsi voimme tilata valmistajalta/maahantuojalta tuotetta tai väriä, jota ei löydy varastostamme tällä hetkellä tai jota emme ole ottaneet valikoimaamme. Varaamme tällöin oikeuden veloittaa tästä erikoistilauksen toimituskulun. Kulu on tapauskohtainen, mutta kuitenkin vähintään 10,00 € (sisältäen lähetyskulut). On tapauskohtaista veloitammeko erikoistilauksen suuremman toimituskulun ja ilmoitamme aina etukäteen, jos joudumme sen veloittamaan. Joissakin tapauksissa laskutamme erikoistilattavien tuotteiden ja mahdollisten toimituskulujen hinnan etukäteen, ennen kuin tilaamme pyytämäsi tuotteet.
 
Mikäli pyynnöstäsi tilattava tuote ei kuulu perusvalikoimaamme tai on valikoimastamme poistumassa oleva tuote, vähimmäistilausmäärä on valmistajan/maahantuojan täysi pakkauskoko. Useimmiten lankojen pakkauskoko on 500-1000 g ja puikkojen ja tarvikkeiden 3-5 kappaletta tai settiä. Mikäli haluat tilata sellaisen värin, joka ei kuulu valikoimaamme, langasta, joka on varastotuotteemme, on tapauskohtaista mikä on vähimmäistilausmäärä tai onko sitä ollenkaan.
 
Erikoistilaustuotteilla toimitusaika voi joskus olla pitkä, jopa useita viikkoja. Toimitusaika on riippuvainen sekä valmistajan/maahantuojan varastotilanteesta että meidän omasta tilausaikataulustamme. Pyrimme kertomaan aina mahdollisimman tarkasti arvioidun toimitusajan, mutta emme pysty takaamaan, että tuotteet toimitetaan varmasti kyseisenä ajankohtana. Erikoistilauksena tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.
 
 
Palautus ja vaihto (vain kuluttaja-asiakkaat)
 
Kuluttajana sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen kotonasi samalla tavalla kuin voisit tutustua siihen kaupassa, mutta et voi ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa kauppa neljäntoista (14) päivän kuluessa toimituksesta. Palautettavan tuotteen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Tuotteen on oltava käyttämätön, alkuperäispakkauksessaan ja mahdolliset tuotemerkit ja vyötteet yhä kiinnitettyinä ja ehjinä. Erikoistilauksena sinulle tilatuilla tai räätälöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Palauttaminen on sinulle maksutonta, kun noudatat alla olevia ohjeita.
 
Ilmoita palautuksesta etukäteen sähköpostitse info@lankalinja.fi ja tarkista, että saat vastauksen viestiisi vuorokauden sisällä, koska muuten ilmoitus ei ole tullut meille perille. Ilmoitus on tehtävä 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Kerro ilmoituksessasi tilausnumero, yhteystietosi ja mitkä tuotteet haluat palauttaa vai palautatko koko tilauksen. Varmista, että saat meiltä vastauksen sähköpostiisi ja palauta sen jälkeen tuote/tuotteet alla olevaan osoitteeseen (kirjeet Postin välityksellä ja paketit Matkahuollon). Palautusilmoitukseesi lähettämässämme vastauksessa on palautuskoodi, jota tarvitset kun palautat paketin Matkahuollon kautta.
 
Asiakaspalautus/Lankalinja Ay
Kauppiaankatu 3
10300 Karjaa
 
Laita palautukseen mukaan kopio Lankalinja Ay:n kuitista. Palautus on tehtävä 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.
 
Pakkaa tuote/tuotteet hyvin joko alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan puhtaaseen, ehjään ja kuljetuksen kestävään pakkaukseen. Varsinkin ohuiden puikkojen tms. kohdalla varmista, että ne eivät pääse katkeamaan kuljetuksessa. Jos palauttamasi tuote/tuotteet saapuvat meille puutteellisen pakkaamisen takia vahingoittuneina, emme voi hyvittää niitä sinulle.
 
Pyydä Postista/Matkahuollosta kuitti palautuksesta mahdollista kirjeen/paketin katoamista varten. Jos lähetys katoaa ja sinulla ei ole kuittia palautuksesta, emme voi hyvittää palautetun tuotteen/tuotteiden hintaa sinulle.
 
Huomaa, että asiakaspalautuslähetykset käsitellään usein hitaammin kuin ns. normaali posti. Tästä syystä voi kestää kauankin, että palautuksesi saapuu meille. Kun palautus on saapunut, lähetämme sinulle sähköpostitse vahvistuksen sen vastaanottamisesta. Hyvitämme palauttamiesi tuotteiden summan sekä mahdolliset toimituskulut maksupalveluntarjoajan (Verifone) kautta käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus on alunperin maksettu. Jos palautat koko tilauksen, hyvitämme toimituskulut kokonaan. Jos palautat vain osan tilaamistasi tuotteista, emme hyvitä toimituskuluja edes osittain. Huomaa myös, että kaikki tuotteet, jotka haluat palauttaa, on palautettava yhdellä kertaa ja yhdessä pakkauksessa. Jos palautat ensin vain osan tuotteista ja myöhemmin haluatkin palauttaa vielä lisää, toinen palautus sinun on tehtävä omalla kustannuksellasi.
 
Tuotteiden palauttaminen on sinulle siis maksutonta, kun
 - olet kuluttaja-asiakas
 - ilmoitat meille palautuksesta etukäteen, 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta
 - palautat tuotteen/tuotteet 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä
 - pakkaat palautettavan tuotteen/tuotteet huolellisesti, niin että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa puutteellisen pakkauksen takia
 
Huomaathan, että lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole palauttamista! Palautuksesta on tehtävä aina ilmoitus etukäteen, ks. ohjeet yllä. Mikäli lähetys palautuu meille noutamattomana, veloitamme palautumisesta aiheutuneet toimituskulut sinulta. Vaikka olisit ilmoittanut peruvasi tilauksen/palauttavasi tuotteet, sinun on silti noudettava lähetys ja palautettava se asiakaspalautuksena. Jos et noudata palautusohjeita ja jätät lähetyksen odottamaan palautumista noutamattomana, veloitamme palautuksesta aiheutuneet toimituskulut sinulta vaikka olisitkin ilmoittanut tilauksen perumisesta/palauttamisesta.
 
Mikäli haluat vaihtaa tuotteet, palauttaminen on sinulle maksutonta, mutta uudesta lähetyksestä veloitamme uudet toimituskulut hinnastomme mukaisesti. Lähetämme korvaavan tuotteen/tuotteet vasta sitten, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi.
 
Palautuksen muistilista
 - ilmoita palautuksesta määräajassa
 - palauta tuotteet määräajassa
 - pakkaa huolellisesti ja laita mukaan kuittikopio ja tarvittaessa tilitietosi
 - pyydä Postista/Matkahuollosta kuitti palautuksesta

 
 
Reklamaatio
 
Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, ilmoita virheestä Lankalinjalle välittömästi osoitteeseen info@lankalinja.fi. Virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote. Jos tämä ei ole mahdollista, kyseeseen voi tulla hinnan alennus tai kaupan purku.

KnitPro-tuotteiden takuu: KnitPro antaa tuotteilleen kolmen vuoden takuun, joka kattaa valmistusviat kuten esim. vaihtopäiden kierteiden toimimattomuuden, lohkeamat puikossa tms. Selkeästi poikki katkenneita puikkoja/koukkuja tai puikkokoon ilmaisevan painatuksen haalistumista takuu ei korvaa. Puikkoseteistä korvataan vain viallinen puikko, ei koko settiä. Ohuimmissa puikoissa on setissä valmiiksi mukana varapuikkona kuudes puikko, joten jos kuuden puikon setistä yksi puikko on viallinen, sitä ei korvata.

Korvaamme vain Lankalinjasta ostetut KnitPro-tuotteet, joten säilytä tilausvahvistus/kuitti takuuta varten. Korvaamme ainoastaan viallisen tuotteen, emme vaihdosta syntyviä toimituskuluja. Jos haluat vaihtaa viallisen tuotteen, varmistu että vika kuuluu takuun piiriin (kysy meiltä sähköpostitse) ja lähetä tuote meille kuitin sekä postimerkillä varustetun palautuskuoren kanssa. Suosittelemme vahvasti, että palautuskuori on ns. pahvikuori, jotta se suojaa uutta puikkoa katkeamiselta. Mikäli korvaava uusi puikko vaurioituu postissa, emme lähetä enää uuttaa puikkoa. Varmista myös, että postimerkin arvo palautuskuoressa on tarpeeksi suuri.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Vaihtoehtoisesti kuluttaja voi käyttää Euroopan komission ODR-foorumia (http://ec.europa.eu/odr) saadakseen asiansa käsittelyyn siihen soveltuvassa riidanratkaisuelimessä. ODR-foorumissa käytettävä Lankalinja Ay:n sähköpostiosoite on asiakaspalvelu@lankalinja.fi. Silloin kun kyse on suomalaisen verkkokaupan ja suomalaisen kuluttajan välisestä erimielisyydestä, kuluttajan kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa yhteyttä yllä mainittuun maistraattien kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.